1 Ağustos 2020 Cumartesi

Evde Tereyağı yapımı

 

         KENDİ TERE YAĞINIZI  KENDİNİZ YAPMAK İSTER MİSİNİZ?


       Hayatımda ilk kez tere yağımı kendim yaptım. Öyle güzel oldu ki uğraşmama değdi.
Kokusu beni çocukluğuma götürdü.  Yerinizde olsam bir kez de olsa denerdim. Eminim ki devamını yapmak isteyeceksiniz.

       Tere yağınızı yapmak için öncelikle istemeniz , ilk adımı atmanız lazım. Ben kendi yoğurdumu kendim yapıyorum.Bir çiftlikten soğuk zincirle gelen sütü kaynatıyorum. Çocuklarım kaymaklı yoğurt yemedikleri için  ılıyınca üzerinde biriken  kaymağını alıyorum ve  cam kapta dondurucuda saklıyorum.
        Biriken kaymakları  az miktardaki süte karıştırıp, yoğurt elde etmek  için sütü mayalıyorum. Yoğurdu koyu bir ayran  kıvamına getirerek  bir bidona koyuyorum. Bidona bir miktarda çok sıcak olmayan su ekleyiniz. Bidonun ağzını kapatarak  çalkalayınız..Bir süre sonra ılıklıkla birlikte ayranın içindeki yağ ayrışacaktır. Bidonu bir tencereye boşaltın. Ayranın yüzeyinde biriken yağı ahta kaşık yardımıyla bir araya toplayın.Yağ krema kıvamında ise  soğutucuda biraz yağın toplanmasını bekleyin. Daha sonra yağı başka bir kaba alıp soğutucudan çıkmış su ile bir kaç kez yıkayın.               ( Ayranını çıkarmak ve bozulmasını önlemek için)

Sonra ağzı kapaklı cam bir kapta soğuk ortamda saklayınız.Kızarmış ekmekle afiyetle yiyin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yola Devam👍

 Herkese merhaba,  Uzun süredir insana dair konularda yazmamıştım.Son günlerde ki deneyimlerimden bana kalanlardan bahsetmek istedim.  * Ne ...